هر آنچه درباره قیمت سیلندر فستو باید بدانید

قیمت سیلندر فستو

قیمت گذاری در هر صنعتی بسیار مهم و حیاتی است، این امر یکی از تاثیرگذارترین عامل­های نفوذ تجهیزات و محصولات در کنار کیفیت، خدمات پس از فروش، گارانتی، زمان تحویل و … به بازار و صنعت می­باشد. در این مطلب درباره قیمت سیلندر فستو توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

با توجه به این که سیلندرها یا جک‌ها یکی از پر مصرف‌ترین تجهیزات پنوماتیک می‌باشند، لازم است که ماشین‌سازان و یا مصرف‌کنندگان این دسته از محصولات فستو، مقداری در مورد نحوه قیمت‌گذاری سیلندرها اطلاع داشته باشند تا علاوه بر سفارش درست و دقیق تجهیز، بتواند مناسب‌ترین قیمت را نیز دریافت نمایند.

عوامل موثر در قیمت سیلندر فستو

سیلندرهای فستو به مدل‌های متفاوتی تقسیم می‌گردد. در میانه سیلندرهای پر مصرف ایران، سیلندرهایی که در حال خروج از لیست محصولات فستو را دارند مانند سری ADVU گران‌ترین می‌باشد، پس از این سری سری DSBG به دلیل نوع بدنه خاص (4 میل مهار) و قدرت تحمل بارهای سنگین‌تر و بدنه مقاوم‌تر، قیمت بالاتری را دارا می‌باشد و در نهایت سری‌های ADN و DSNU در رده ارزان‌ترین‌ها قرار می‌گیرند و سیلندرهای محبوب DSBC در میانه این جدول قرار دارند که هم از نظر قیمت مناسب بوده و بازه کاری بسیار خوبی را شامل می‌شود.

اما نکته‌ای که در مورد نحوه قیمت گذاری لازم است بدانیم آن است که برای هر نوع سیلندری در هر قطر، مقداری تجهیزات ثابت مانند پیستون، ضربه‌گیر، درپوش ابتدایی و انتهایی به کار می‌رود که قیمت آن‌ها ثابت می‌باشد، و برخی تجهیزات با طول کورس تغییر می‌کنند مانند طول پوسته و طول شفت که این عامل باعث تغییر قیمت در قطرهای ثابت می‌شود.

بنابراین با بزرگ شدن قطر و افزایش طول کورس قیمت سیلندر نیز افزایش می‌یابد و این امر این نکته را متذکر می‌شود که بایستی در انتخاب سیلندر دقت کرد و مناسب‌ترین قطر و کورس را انتخاب کرد تا علاوه بر کاهش مصرف هوای فشرده، هزینه اولیه کمتری را نیز به همراه داشته باشد.

نکات مهم درباره قیمت سیلندر فستو

نکته جالب و مهمی که شاید خیلی از کاربران تجهیزات فستو ندانند این است که فستو، برخی از طول کورس‌ها را به عنوان طول کورس استاندارد در کاتالوگ محصولات خود قرار داده است و بیشتر اوقات این سیلندرها با طول کورس‌های استاندارد در انبار فستو موجود می‌باشد و این امر یعنی تحویل آنی سیلندر. ولی  نکته بسیار مهم‌تر آن است که به دلیل ساخت این طول کورس‌ها به صورت سری، هزینه‌های تولید کاهش پیدا کرده و قیمت سیلندرهای فستو با طول کورس استاندارد که در کاتالوگ محصولات آمده پایین‌تر از مدلی است که شما درخواست ساخت آن را بدهید. به عنوان مثال قیمت سیلندری با قطر 50 و طول کورس استاندارد 80 پایین‌تر از قیمت سیلندری با قطر 50 و طول کورس 79 می‌باشد.

بنابراین لازم است ماشین سازان و سایر مصرف کنندگان سیلندرهای پنوماتیک فستو، پیش از طراحی دستگاه‌ها و یا جایگزینی سیلندرها، به این طول کورس‌ها نگاهی اندازند تا علاوه بر صرفه جویی در زمان تحویل سیلندر، هزینه‌های اولیه نیز کاهش یابد.

و همراه در نظر داشته باشید که قیمت محصولات فستو که در آستانه حذف از لیست محصولات قرار دارند بسیار افزایش می‌یابد و قیمت محصولات جایگزین بسیار کاهش می‌یابد و استفاده از تجهیزات جایگزین می‌تواند موجب کاهش هزینه اولیه گردد، مانند قیمت سیلندرهای ADVU و جایگزین آن ADN و شیرهای MFH و شیرهای جایگزین آن VUVS و …

و نکته انتهایی آن که همواره تلاش کنید که محصولاتی را انتخاب کنید که در کاتالوگ در کنار آن‌ها ستاره آبی قرار دارد، فستو این محصولات را به عنوان محصولات پر کاربرد در نظر گرفته و در بیشتر مواقع دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشند.

تیم فروش ایفاکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *