سیلندرها و عملگرهای فستو: تنظیم خودکار، تمیز و ایمن

در این دانشنامه با سیلندرها و عملگرهای فستو آشنا می‌شوید. اولین سینلدر یک طرفه تولید شده در اروپا توسط فستو تولید شد و اولین بازه محصولات پنوماتیک فستو در سال 1956 ایجاد گردید. امروزه فستو بازه وسیعی از عملگرهای پنوماتیک را برای کاربردهای متفاوت مانند سیلندرهای یک طرفه، فشرده، استوانه ای و نیمه دورانی و یا کلمپ ارایه می کند.

سیلندرها و عملگرهای فستو: سیلندرهای دارای شفت فستو

سیلندرهای دارای شفت مانند سیلندرهای فشرده، طول کورس کوتاه، سیلندرهای تخت، سیلندرهای استوانه ای، سیلندرهای مینیاتوری، سیلندرهای استاندارد و …

سیلندرها و عملگرهای فستو: سیلندرهای استوانه ای فستو

سیلندرهایی با پیستون دایره ای و یا بیضوی و بدنه ای دایره ای و یا شبه دایروی.

سیلندرها و عملگرهای فستو: سیلندرهای دوطرفه DSNU فستو

سیلندرهای دو طرفه DSNU فستو با طراحی استوانه ای و شکل اتصالات استانداردشان مانند بییرنگ های گوشواره ای در پوش انتهای سیلندر شناخته می شوند. سیلندرهای پنوماتیک DSNU فستو از قطر پیستون 8 تا 25 میلیمتر منطبق با استاندارد ISO 6432 می باشد، سایر سایزها (32 تا 63 میلیمتر) نیز با این استاندارد قابل عرضه هستند. یک آهنربای دایمی برای تعیین موقعیت پیستون این سیلندرها به عنوان استاندارد در آن تعبیه شده است.

به علاوه برای ضربه گیر انتهایی قابل تنظیم پنوماتیکی و نرم، فستو ضربه گیرهای خود تنظیم که نیازی به تنظیم توسط پیج ندارند را برای این سیلندرها پیشنهاد می کند. این پیشنهاد احتیاج به تنظیم را به حداقل رسانده و دیگر نیازی به دستکاری سیلندر وجود ندارد.

ویژگی های دیگر (مانند درپوش انتهایی کوتاه و یا تغییرات دلخواه در شفت)، بهینه سازی امکان نصب سیلندر در سیستم، امکان تطبیق با محیط کاری (مقاومت دمایی، بالا بودن مقاومت خوردگی)، موجب ایجاد یک تضمین قوی برای مناسب بودن این سیلندر برای سیستم می باشد.

فستو برای سیلندرهای دارای شفت، یک بازه وسیع از ملحقات مناسب نصب سیلندر، نصب سنسور و ملحقات نصب شونده بر روی شفت را ارایه می نماید.

سیلندر یک طرفه ESNU فستو با طراحی استوانه ای و شکل اتصالات استانداردشان مانند بییرنگ های گوشواره ای درپوش انتهای سیلندر شناخته می شوند. شفت بدون نیاز به هوا به موقعیت خنثای خود باز می گردد. قطر پیستون 8 تا 25 میلیمتر منطبق با استاندارد ISO 6432 می باشد، سایر سایزها (32 تا 63 میلیمتر) نیز با این استاندارد قابل عرضه هستند. یک آهنربای دایمی برای تعیین موقعیت پیستون این سیلندرها به عنوان استاندارد در آن تعبیه شده است.

ویژگی های دیگر مانند درپوش انتهایی کوتاه و یا تغییرات دلخواه در شفت، نصب سیلندر بر روی سیستم را به صورت بهینه تضمین می کند.

فستو برای سیلندرهای دارای شفت، یک بازه وسیع از ملحقات مناسب نصب سیلندر، نصب سنسور و ملحقات نصب شونده بر روی شفت را ارایه می نماید.

  • بازه بزرگ از انتخاب های متفاوت برای کاربردهای خاص
  • بازده کاری بالا و عمر کاری طولانی
  • دارای ضربه گیرهای تنظیم شده و خود تنظیم برای تنظیم بهینه
  • دارای رزوه سرشفت مادگی و یا نری
  • دارای شکل های متفاوت درپوش های ابتدایی و انتهایی برای اتصالات متفاوت
  • دارای مدل یک طرفه ESNU

 

سیلندر EG-PK فستو

سیلندرهای یک طرفه EG-PK فستو در قطرهای پیستون 2.5 تا 6 میلیمتر وجود دارند. با توجه به وجود اتصال پنوماتیک مطابق با استاندارد I.D.، امکان نصب مستقیم شلنگ به سیلندر وجود دارد. طراحی باریک این سیلندر موجب شده که این سیلندر برای سیستم های مونتاژ کوچک و … بسیار مناسب باشد، مانند اتاق تست کیبورد و یا گوشی تلفن همراه. شفت پیستون، بدون نیاز به هوای فشرده به موقعیت خنثای خود باز میگردد. بدنه سیلندر و شفت از فولاد مقاوم به خوردگی تولید شده است.

  • جزو دسته سیلندرهای میکرو
  • ارایه به صورت سیلندر یک طرفه
  • قابلیت نصب شلنگ به صورت مستقیم طبق استاندارد D.
  • بدون قابلیت نصب سنسو

 

سیلندرهای بدنه فولادی فستو

سیلندرهای پنوماتیک ساخته شده از فولاد مقاوم به خوردگی که عملیات تمیز کردن را بسیار آسان می نمایند.

سیلندر CRDSNU فستو

سیلندرهای پنوماتیک استوانه ای فولادی CRDSNU فستو با طراحی استوانه ای و سادگی در تمیز کردنشان شناخته می شوند. سیلندرهای فولادی با قطر پیستون 12 تا 25 میلیمتر منطبق با استاندارد ISO 6432 می باشد، سایر سایزها (32 تا 63 میلیمتر) نیز با این استاندارد قابل عرضه هستند. یک آهنربای دایمی برای تعیین موقعیت پیستون این سیلندرها به عنوان استاندارد در آن تعبیه شده است.

به علاوه برای ضربه گیر انتهایی قابل تنظیم پنوماتیکی و نرم، فستو ضربه گیرهای خود تنظیم که نیازی به تنظیم توسط پیج ندارند را برای این سیلندرها پیشنهاد می کند. به این ترتیب دستکاری سیلندر از بین رفته و تمیز کردن سیلندر به طرز چشمگیری بهینه و ساده می شود. فستو یک مجموعه از مواد آب بند مناسب را برای استفاده در محیط های خشن پیشنهاد می دهد.  برای نمونه، اگر شفت پیستون به طور مداوم گند زدایی می گردد، عمر کاری سیستم می تواند با انتخاب آب بندهای خشک-کار (آب بندهایی که بدون نیاز به روان کننده کار می کنند)، طولانی گردد.

فستو برای سیلندرهای دارای شفت، یک بازه وسیع از ملحقات مناسب نصب سیلندر، نصب سنسور و ملحقات نصب شونده بر روی شفت را ارایه می نماید.

  • مقاومت خوردگی بالا در مقابل شرایط محیطی خورنده
  • طراحی شده برای سادگی در تمیز کردن
  • عمر طولانی به دلیل استفاده (در صورت انتخاب) از آب بندهای خشک-کار
  • بازه وسیع و متنوع از کاربردها و تغییرات دلخواه
  • ضربه گیری پنوماتیکی خود تنظیم

 

سیلندر CRDNG فستو

سیلندر پنوماتیک CRDNG فستو دارای مقاومت بالا نسبت به اسیدها و قلیاها می باشد. سیلندر فولادی به همراه پوسته استوانه ای دارای 4 میل مهار، مطابق با استاندارد ISO 15552 می باشد. سنسورهای مجاورتی می توانند توسط کیت­های جانبی بر روی میل مهارها نصب گردند. یک آهنربا درون پیستون، سیگنال لازم را تولید می نماید. سیلندر CRDNG فستو توسط ضربه گیرهای پنوماتیکی نیرومندی تجهیز شده است که بایستی توسط اپراتور تنظیم گردند.

این سیلندر فولادی در قطرهای پیستون 32 تا 125 میلیمتر تولید می گردد و دارای طراحی های متنوع مانند سیلندر تک شفت، سیلندر دو سر شفت، مقاوم به دما و تجهیز شده با فلنچ دوار، می باشد.

فستو برای سیلندرهای فولادی دارای شفت، یک بازه وسیع از ملحقات مناسب نصب سیلندر، نصب سنسور و ملحقات نصب شونده بر روی شفت را ارایه می نماید.

  • منطبق با استاندارد ISO 15552 (ISO 6431 و VDMA 24562)
  • مقاومت خوردگی در برابر شرایط محیطی خورنده
  • سادگی در تمیز کردن
  • تنوع بالا: دو سر شفت، مقاومت دمایی بالا و …
  • تجهیزات نصب متنوع، نصب از گلویی و …
  • امکان نصب سنسور موقعیت

سیلندر CRDH فستو

سیلندر پنوماتیک فولادی استوانه ای CRDH فستو با طراحی استوانه ای و سادگی در تمیز کردنش شناخته می شود. این سیلندر فولادی در قطرهای پیستون 32 تا 100 میلیمتر تولید می گردد. یک آهنربا برای تعیین موقعیت پیستون، به طور استاندارد در آن تعبیه شده است. این سیلندر با ضربه گیرهای نیرومند پنوماتیکی تجهیز شده است که بایستی توسط اپراتور تنظیم گردند.

فستو مدل های مقاوم به دما را برای کار محیط هایی با دمایی تا حداکثر 120 درجه سانتیگراد پیشنهاد می کند. فستو برای سیلندرهای فولادی دارای شفت، یک بازه وسیع از ملحقات مناسب نصب سیلندر، نصب سنسور و ملحقات نصب شونده بر روی شفت را ارایه می نماید.

  • دارای مقاومت خوردگی بالا در برابر شرایط محیطی خورنده
  • سادگی در تمیز کردن، بهینه شده برای هر نوع شتستوشویی
  • طراحی منعطف با توجه به درپوش های متفاوت
  • دارای رزوه سر شفت نری
  • قابلیت نصب سنسور موقعیت

 

سیلندرها و عملگرهای فستو: سیلندرهای فشرده، طول کورس کوتاه و تخت فستو

سیلندرهایی دارای شفت، به طور معمول با طول کورس کوتاه و یا بهینه شده برای نصب در مکان هایی با فضای کم (فشرده)

سیلندر فشرده ADN فستو

سیلندر پنوماتیک ADN فستو، یک سیلندر فشرده می باشد که نسبت به سیلندرهای استاندارد دارای طول کمتری (در کورس ها برابر) می باشد.

  • منطبق با استاندارد ISO 21287
  • دارای طول تا 50% کوتاه تر نسبت به سیلندرهای استاندارد ISO 15552
  • شفت دارای رزوه نری یا مادگی
  • دارای بازه گسترده انتخاب ویژگی ها متفاوت
  • امکان نصب سنسور موقعیت

سیلندر فشرده AEN فستو

سیلندر یک طرفه AEN فستو، یک ورژن از سیلندر ADN می باشد. نصب یک فنر درون سیلندر موجب شده تا پیستون بدون فشار هوا به موقعیت خنثا خود بازگردد. این موقعیت خنثا با توجه به محل نصب فنر می تواند موقعیت بسته و یا باز سیلندر باشد.

  • منطبق با استاندارد ISO 21287
  • دارای طول تا 50% کوتاه تر نسبت به سیلندرهای استاندارد ISO 15552
  • شفت دارای رزوه نری یا مادگی
  • دارای بازه گسترده انتخاب ویژگی ها متفاوت
  • امکان نصب سنسور موقعیت

سیلندر فشرده ADNGF فستو

سیلندر ADNGF فستو، یک سیلندر پنوماتیک فشرده بوده که شفت آن امکان چرخش ندارد، این امکان توسط 2 شفت راهنما و یک صفحه یوک مانند ایجاد گردیده است.  نصب این صفحه و شفت های راهنما، رزوه سر سفت را ازبین می برند.

  • سوراخ های نصب بر اساس استاندارد ISO 21287
  • ممانعت از چرخش شفت پیستون با استفاده از 2 شفت راهنما و یک صفحه
  • امکان ارایه به صورت دوسر شفت و شفت توخالی
  • مقاوم نسبت به بارهای جانبی
  • امکان نسب سنسور موقعیت

سیلندر فشرده ADN-EL فستو

سیلندر پنوماتیکی فشرده AND-EL فستو، با قفل های مکانیکی انتهای کورس تجهیز شده است. این ویژگی می تواند در یک سمت و یا در هر دو سمت سیلندر نصب گردد. آزاد سازی قفل ها توسط هوای فشرده و به صورت پنوماتیکی می باشد.

  • سوراخ های نصب بر اساس استاندارد ISO 21287
  • دارای قفل مکانیکی ابتدا و انتهای کورس
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • امکان نصب سنسور موقعیت

 

سیلندر فشرده CDC فستو

سیلندر پنوماتیکی فشرده CDC فستو یک سیلندر بر اساس ابعاد استاندارد سیلندر ADN می باشد که به سادگی تمیز می گردد. سیلندر CDC، از نظر ظاهری دارای بدنه ای صاف و یکنواخت بوده که این بدنه امر تمیز کردن را ساده می نماید. همچنین بدنه این سیلندر نسبت به مواد شوینده موجود در بازار مقاوم می باشد.

  • منطبق با استاندارد ISO 21287
  • دارای طول تا 50% کوتاه تر نسبت به سیلندرهای استاندارد ISO 15552
  • طراحی شده برای تمیز شدن به سادگی
  • افزایش مقاومت خوردگی
  • دارای بازه گسترده انتخاب ویژگی ها متفاوت
  • شفت دارای رزوه نری یا مادگی
  • امکان نصب سنسور موقعیت

 

سیلندر کورس کوتاه ADVC و AEVC فستو

سیلندر پنوماتیکی کورس کوتاه ADVC فستو، یک سیلندر فشرده می باشد که نسبت به سیلندر ADN دارای طول بسیار کوتاه تری است (در طول کورس های برابر). این سیلندر دارای ورژن یک طرفه می باشد که به آن AVEC گفته می شود.

  • دارای طول بدنه بسیار کوتاه
  • دارای نیروی زیاد در سایز فشرده
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • دارای ابعاد بهینه
  • سوراخ های نصب بر اساس استاندارد VDMA 24562 برای قطر 32
  • امکان نصب سنسور (سنسورهای T-slot و C-slot)

سیلندر فشرده ADVU و AEVU فستو

سیلندر ADVU فستو، نمونه قدیمی تر از سیلندرهای فشرده ADN می باشند. این سیلندر به صورت گسترده در سیستم های فعلی در حال کار کردن است و به زودی از رده محصولات فستو خارج خواهد شد.

  • دارای طول تا 50% کوتاه تر نسبت به سیلندرهای استاندارد ISO 15552
  • دارای بازه گسترده انتخاب ویژگی ها متفاوت
  • شفت دارای رزوه نری یا مادگی
  • امکان نصب سنسور موقعیت

 

سیلندر فشرده ADVUL فستو

سیلندر ADVUL فستو، نمونه قدیمی تر از سیلندر فشرده بدون چرخش ADNGF می باشد. این سیلندر به صورت گسترده در سیستم های فعلی در حال کار کردن است و به زودی از رده محصولات فستو خارج خواهد شد.

  • ممانعت از چرخش شفت پیستون با استفاده از 2 شفت راهنما و یک صفحه
  • امکان ارایه به صورت دوسر شفت و شفت توخالی
  • امکان نسب سنسور موقعیت

 

سیلندر تخت DZF فستو

سیلندر پنوماتیک تخت DZF فستو، یک سیلندر فشرده با پیستون بیضی، در یک بدنه مستطیلی می باشد. به دلیل طراحی تخت این سیلندر، DZF می تواند در مکان بسیار باریک به کار گرفته شود.  برخلاف ADN، اتصلات نصب این سیلندر در یک سمت آن قرار دارند.

  • طراحی بسیار تخت
  • ممانعت از چرخش شفت پیستون با استفاده از شکل خاص پیستون
  • ایده آل برای سیستم های مونتاژ
  • بازه گسترده ملحقات نصب
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • امکان نسب سنسور موقعیت

 

سیلندر تخت DZH فستو

سیلندر پنوماتیک تخت DZH فستو، یک سیلندر پروفیل (استاندارد) بوده که دارای پیستونی بیضی در یک بدنه مستطیل شکل می باشد. بر خلاف DZF، سیلندر DZH دارای طول بیشتری می باشد (در طول کورس های برابر) و این سیلندر با ضربه گیرهای پنوماتیکی تجهیز شده است.

  • طراحی بسیار تخت
  • ممانعت از چرخش شفت پیستون با استفاده از شکل خاص پیستون
  • ایده آل برای سیستم های مونتاژ
  • بازه گسترده ملحقات نصب
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • امکان نسب سنسور موقعیت

 

 

سیلندر باریک EZH فستو

سیلندر پنوماتیکی باریک EZH فستو، یک سیلندر یک طرفه بسیار باریک و فشرده با پیستونی مستطیل شکل می باشد. قرار گرفتن فنر درون این سیلندر باعث شده که وظیفه برگشت شفت به درون سیلندر بدون نیاز به هوای فشرده و تنها توسط فنر صورت پذیرد.

  • طراحی بسیار تخت
  • ممانعت از چرخش شفت پیستون با استفاده از شکل خاص پیستون
  • بازه گسترده ملحقات نصب
  • امکان نصب سنسور موقعیت

 

سیلندرهای کارتریجی فستو

انواع سیلندرهای کارتریجی یا فشنگی: سیلندرهایی می باشند که به صورت کارتریج طراحی شده که می توانند به صورت مستقیم بر روی سیستم پیج شوند.

 

سیلندرهای دارای چند حالت نصب DMM و EMM فستو

سیلندرهای پنوماتیکی فشرده DMM فستو، دارای چندین رابط اتصال می باشند که این امر، امکان چندین حالت نصب مختلف را فراهم می کند. هر دو حالت دوطرفه و یک طرفه در رده محصولات استاندارد قرار دارند. فنر قرار گرفته در سیلندر، پیستون را بدون نیاز به فشار هوا، به موقعیت خنثای خود باز می گرداند که بنا بر محل قرار گیری فنر، این موقعیت می تواند حالت باز و یا بسته سیلندر باشد. موقعیت پیستون این سیلندر می تواند توسط سنسورهای مجاورتی که در شیارهای دوطرف این سیلندر قرار دارد، مشخص گردد. یک ویژگی دیگر این سیلندر آن است که، شفت DMM می تواند با یک شفت راهنما و یک صفحه کوپل شده تا از چرخش آن جلوگیری به عمل آید. کاربردها و یا ویژگی های ویژه نیز در این سیلندر ممکن است مانند: “سیلندر دوسر شفت”، “سیلندر با شفت تو خالی” و مقاومت گرمایی تا 120 درجه سانتیگراد”.

سیلندرکارتریجی EGZ فستو

سیلندر یک طرفه کارتریجی EGZ فستو، می تواند توسط یک رزوه که در طول بدنه قرار دارد به صورت مستقیم بر روی سیستم پیچ شده و کار نماید. برای این حالت یک اُ رینگ خارجی جهت آب بندی دهانه ورودی هوا فشار تامین شده است.

سیلندرهای کارتریج EGZ فستو با قطرهای پیستون 6، 10 و 16 میلیمتر و طول کورس تا 15 میلیمتر موجود هستند. در هنگامی که هوای فشرده قطع شود، فنر درون سیلندر، پیستون را به حالت بسته می برد.

سایر ملحقات جهت نصب متفاوت سیلندر و اتصالات هوای فشرده در رده محصولات فستو وجود دارد.

  • نیاز به فضای نصب بسیار کم
  • نصب سیلندر بدون نیاز به ملحقات
  • دارای رزوه نری

 

سیلندرها و عملگرهای فستو: سیلندرهای دارای ترمز یا کلمپ فستو

سیلندرهای استاندارد و یا غیر استانداردی می باشند که یک واحد کلمپ یا ترمز بر روی آن ها نصب شده است.

 

سیلندر استاندارد DSBC-C فستو به همراه ترمز یا کلمپ

سیلندر استاندارد DSBC فستو به همراه واحد کلمپ، برای ترمز اصطکاکی شفت پیستون در هنگامی که فشار هوای فشرده ورودی به کلمپ  به زیر 3 بار می رسد (عملکر ایمنی). هنگامی که فشار ورودی به سیلندر به بیش از 3 بار برسد، نیروی کلمپ کاهش می یابد.

نیرو کلمپ، یک نیروی نگهدار کافی برای نگهداشتن ایمن سیلندر می باشد، حتا در هنگامی که تحت 6 بار فشار باشد. این کلمپ در زیر بارهای متناوب کمی بازی می کند و نباید به عنوان ترمز از آن استفاده شود. این کلمپ برای استفاده در سیستم های ایمنی (باز شونده یا قفل شونده) مجاز نمی باشد.

به دلیل استفاده از سیلندر ISO فستو (DSBC) به عنوان محرک اصلی، ملحقات نصب این سیلندر می تواند برای این مجموعه به همراه کلمپ استفاده شود.

 

سیلندر فشرده AND-KP فستو به همراه ترمز یا کلمپ

سیلندر AND-KP فستو، یک سیلندر پنوماتیکی فشرده بوده که دارای واحد کلمپ تا ترمز پنوماتیکی می باشد. واحد کلمپ، یک ماژول مستقل بوده که به عنوان قطعه مجاور درپوش جلویی سیلندر ADN به آن متصل می گردد. عملکرد واحد ترمزی مشابه عملگرهای یک طرفه پنوماتیکی می باشد و این بدان معناست که قطعات درگیر بر روی شفت پیستون توسط نیروی پنوماتیکی خلاص شده و در هنگام نبود فشار هوا، این قطعات توسط نیروی فنر، با شفت پیستون درگیر می شوند.

  • شفت پیستون در هر موقعیتی می تواند متوقف شود
  • شفت پیستون برای مدت طولانی و تحت بارهای نوسانی و یا فشار هوای نوسانی، می تواند متوقف بماند
  • سوراخ های نصب مطابق استاندارد ISO 21287
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • امکان نصب سنسور مجاورتی

 

سیلندر استوانه ای DSNU-KP فستو به همراه ترمز یا کلمپ

سیلندر پنوماتیکی DSNU فستو، به همراه واحد کلمپ، برای ترمز اصطکاکی شفت پیستون در هنگامی که فشار هوای فشرده ورودی به کلمپ  به زیر 3 بار می رسد (عملکر ایمنی). هنگامی که فشار ورودی به سیلندر به بیش از 3 بار برسد، نیروی کلمپ کاهش می یابد.

نیرو کلمپ، یک نیروی نگهدار کافی برای نگهداشتن ایمن سیلندر می باشد، حتا در هنگامی که تحت 6 بار فشار باشد. این کلمپ در زیر بارهای متناوب کمی بازی می کند و نباید به عنوان ترمز از آن استفاده شود. این کلمپ برای استفاده در سیستم های ایمنی (باز شونده یا قفل شونده) مجاز نمی باشد.

به دلیل استفاده از سیلندر استوانه ای DSNU به عنوان محرک اصلی، ملحقات نصب این سیلندر می توانند برای نصب سیلندر DSNU-KP به کار برده شوند.

 

سیلندر استاندارد DNC-KP فستو به همراه ترمز یا کلمپ

سیلندر پنوماتیکی DNC فستو، به همراه واحد کلمپ، برای ترمز اصطکاکی شفت پیستون در هنگامی که فشار هوای فشرده ورودی به کلمپ  به زیر 3 بار می رسد (عملکر ایمنی). هنگامی که فشار ورودی به سیلندر به بیش از 3 بار برسد، نیروی کلمپ کاهش می یابد.

نیرو کلمپ، یک نیروی نگهدار کافی برای نگهداشتن ایمن سیلندر می باشد، حتا در هنگامی که تحت 6 بار فشار باشد. این کلمپ در زیر بارهای متناوب کمی بازی می کند و نباید به عنوان ترمز از آن استفاده شود. این کلمپ برای استفاده در سیستم های ایمنی (باز شونده یا قفل شونده) مجاز نمی باشد.

به دلیل استفاده از سیلندر استاندارد DNC به عنوان محرک اصلی، ملحقات نصب این سیلندر می توانند برای نصب سیلندر DNC-KP به کار برده شوند.

  • شفت پیستون در هر موقعیتی می تواند متوقف شود
  • شفت پیستون برای مدت طولانی و تحت بارهای نوسانی و یا فشار هوای نوسانی، می تواند متوقف بماند
  • سوراخ های نصب مطابق استاندارد ISO 21287
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • امکان نصب سنسور مجاورتی

 

سیلندر استاندارد دارای کلمپ DNCKE فستو

این سیلندر استاندارد بر پایه سیلندر DNC فستو بوده که تجهیز KEC بر روی آن نصب شده است. این تجهیز برای کلمپ شفت پیستون در هنگام از بین رفتن نیرو و یا در میانه فرآیند جهت انجام پروسه های خاص، استفاده می شود. این واحد کلمپ بدون بک لش بوده و هنگامی که فشار هوای فشرده ورودی به کلمپ  به زیر 4 بار می رسد (عملکر ایمنی) عمل می کند. هنگامی که فشار ورودی به سیلندر به بیش از 4 بار برسد، نیروی کلمپ تجهیزات DNCKE و یا DNCKE-S کاهش می یابد و شفت رها می گردد.

نیرو کلمپ، یک نیروی نگهدار کافی برای نگهداشتن ایمن سیلندر می باشد، حتا در هنگامی که تحت 6 بار فشار باشد. کلمپ DNCKE برای استفاده در سیستم های ایمنی (باز شونده یا قفل شونده) مجاز نمی باشد.

 

سیلندرهای فستو  دارای کلمپ DNCKE

این سیلندر، یک سیلندر استاندارد DNC فستو بوده که یک واحد کلمپی یا ترمزی KEC-S به آن اضافه گشته است. عملکر این واحد ترمزی مشابه تجهیز DNCKE می باشد اما DNCKE-S دارای مجوز برای ترمزهای دینامیکی (توقف های اضطراری) می باشد. این مجوز، استفاده از این تجهیز را برای سیستم های امینی (باز شونده و یا قفل شونده) ممکن و مناسب می سازد.

  • شفت پیستون می تواند در هر موقعیتی متوقف گردد
  • مدل های DNCKE-…-S دارای مجوز برای استفاده در سیستم های ایمنی می باشند
  • سوراخ های نصب بر اساس استاندارد ISO 15552
  • دارای رزوه نری و یا مادگی
  • بیشترین نیروی استاتیک قابل تحمل: 8000 نیوتن
  • امکان نصب سنسور مجاورتی

 

سیلندرها و عملگرهای فستو: سیلندرهای استاندارد و یا پروفیلی فستو

سیلندر استاندارد DSBC فستو

سیلندر استاندارد DSBC فستو یک سیلندر پنوماتیکی استاندارد بر اساس استاندار ISO 15552 می باشد. سنسورهای مجاورتی به صورت مستقیم و مطمئن بر روی شیار پروفیل نصب می گردند. یک آهنربای قرار داده شده در پیستون، سیگنال لازم را تامین می نماید. سیلندر DSBC فستو، دارای ضربه گیرهای قدرتمندی می باشد که می توانند خود تنظیم بوده و یا توسط اپراتور تنظیم گردد. این سیلندر دارای تنوع ها و انتخاب های گوناگونی می باشد، شفت سیلندر DSBC می تواند طبق درخواست و کارکرد و یا محیط کاری (دما و یا وجود گرد و غبار) تغییر نماید.

حالت های دیگر ماند، سیلندر با اصطکاک کم، سرعت یکنواخت، دارای قفل ابتدا و یا انتهای کورس، واحد کلمپ یا ترمز، عدم چرخش شفت، مقاوم بالای خوردگی، استاندارد ATEX، پوسته ای دارای شیار در 3 سمت آن و سایر حالت های ممکن درخواستی. این ویژگی ها و سایر ویژگی های درخواستی در صورت نیاز و سفارش ساخته می شوند. فستو برای سیلندرهای دارای شفت، بازه وسیعی از ملحقات نصب سیلندر را پیشنهاد و ارایه می نماید، مانند ملحقات شفت، ملحقات نصب شیر بر روی سیلندر، اتصال چند سیلندر به یکدیگر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *