سوالات رایج درباره رگولاتورهای فستو

رگولاتور

در این مطلب می‌خواهیم به برخی از سوالات رایج درباره رگولاتورهای فستو بپردازیم. چنانچه پاسخ خود را در این مقاله نیافتید، می‌توانید سوال خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به آن رسیدگی شود.

7 مورد از مهمترین سوالات رایج درباره رگولاتورهای فستو

آیا می­توان رگولاتورها را به صورت سری به یکدیگر متصل نمود؟

در پاسخ به اولین مورد از سوالات رایج درباره رگولاتورهای فستو باید گفت که به طور معمول نمی­‌توان رگولاتورهای استاندارد را به صورت سری به یکدیگر متصل نمود. هر رگولاتور جریان پایین دست خود را رگوله (تنظیم) می‌­نماید و در صورت اتصال به صورت سری توسط رگولاتورهای بالادستی محدود خواهند شد. فستو رگولاتورهای دارای قفل را برای شرایط کاری فوق پیشنهاد می‌نماید.

آیا رگولاتورهای استاندارد می­‌توانند با گاز نیتروژن کار نمایند؟

  • رگولاتور می­تواند با گاز نیتروژن در فشارهای میانی (7 تا 10 بار) کار کند؛ اما هیچ گارانتی برای طول عمر این تجهیز وجود ندارد.
  • نیتروژن مورد استفاده بایستی همواره در فاز گازی باشد.
  • فشار و دمای کاری گاز نیتروژن بایستی به طور کامل با مقادیر ذکر شده برای هوای فشرده در دیتاشیت رگولاتور مطابقت داشته باشد.
  • آلودگی­‌های نیتروژن مانند رطوبت، روغن و یا ذرات جامد معلق در گاز، بایستی دقیقن با شرایط ذکر شده برای هوای فشرده در کاتالوگ مطابقت داشته باشد.

آیا رگولاتورهای استاندارد می­‌توانند با گاز اکسیژن کار نمایند؟

هنگامی که این تجهیز با اکسیژن کار می­کند بایستی دو قانون کلی را مد نظر قرار داد و رعایت نمود. اولین قانون این است که محصولات استاندارد ما برای کار با اکسیژن مناسب نیستند. برای آشنایی تجهیزات مناسب برای کار با اکسیژن می­‌توانید به پشتیبانی فنی مراجعه نمایید.

رگولاتورهای فشار دارای چه نوع قفلی هستند؟

رگولاتورهای فشار قفل شو سری D دارای قفل نوع E11 هستند.

آیا مهره نصب گلویی رگولاتورها در بسته بندی تحویلی وجود دارد؟

مهره نصب گلویی (آلومینیومی) در رگولاتورهای فشار سری MS، سایزهای 4 و 6 تایپ های LR-… و LRB-… در بسته بندی تجهیز وجود دارد، این قطعه در تمامی رگولاتورهای فشار سری D وجود دارد.

چون معمولاً از کیت­‌های نصب برای فیلتر رگولاتورهای LFR-… و FRC-… استفاده می‌­شود، مهره نصب گلویی (آلومینیومی) در بسته بندی­‌ها وجود ندارد. این مهره نصب را می­‌توان به عنوان تجهیزات جانبی سفارش داد.

آیا رگولاتورهای فشار فستو می‌­توانند با آب کار کنند؟

تمامی رگولاتورهای فستو برای کار با گازهای خنثی طراحی شده است و بنابراین برای سیالات غیز گازی و مایع مناسب نیستند.

آیا می‌­توان یک رگولاتور LRP را در خط کاری قرار داد؟

به آخرین سوال از لیست سوالات رایج درباره رگولاتورهای فستو رسیده‌ایم. هوای فشرده در یک خط کاری به صورت معمول در هر دو جهت جریان دارد. از آنجایی که رگولاتور LRP دارای مسیر برگشت هوا نیست، برای استفاده در خطوط کاری بایستی یک شیر یک طرفه (چک ولو) به صورت موازی با رگولاتور در مسیر تعبیه گردد.

این مطلب به طور اختصاصی توسط وب سایت ایفاکو تدوین شده است. ترجمه این مقاله به عهده جناب آقای مهدی زمانی بوده است. چنانچه سوالی درباره رگولاتورهای فستو دارید که در این لیست نمی‌بینید، لطفاً در بخش نظرات برای ما بنویسید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

انواع رگولاتور های فستو موجود در ایفاکو

رگولاتور MS-LR فستو

واحدهای مراقبت هوای فشرده فستو، تضمینی برای کارکرد صحیح و طول عمر بالای قطعات پنوماتیک بوده و وجودشان در سیستم های پنوماتیکی ضروری می باشد. رگولاتور MS-LR فستو یکی از اجزای مهم واحد مراقبت هوای فشرده می باشد که وظیفه تنظیم فشار سیستم را به عهده دارد. این تجهیز در مواردی استفاده می شود که پاکی هوا مورد اطمینان بوده و تنها تنظیم فشار مورد نیاز است.

 

رگولاتور تناسبی VPPE فستو

رگولاتور تناسبی VPPE فستو، از رگولاتورهای تناسبی جدید فستو بوده که دارای راندمانی بالا می باشد و قادر است تا فشار خروجی خود را با توجه به بازه ی مشخص شده خود، با دقت 1% تعیین نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *